Google to wielka siła

wyszukiwarki internetoweW Polsce szacuje się, że z wyszukiwarki Google korzysta ponad 95% wszystkich użytkowników Internetu. A to pokazuje, że jest to bardzo ważny element do pozyskiwania dla swojej firmy nowych klientów. Trzeba tylko zdobyć w wyszukiwarce jak najwyższą pozycję. Przed laty przede wszystkim prowadziło się działania, które miały zmierzać do omijana algorytmów przygotowanych przez Google, obecnie pojawiły się obostrzenia, które mają sprawić, że takie nieetyczne działania nie będą mogły być prowadzone. Google wprowadziło udoskonalenia w swoich robotach Panda i Pingwin i dzięki nim potrafiła wyszukać takie strony, które budowały swoją pozycję w sposób sztuczny. Tak szybko jak te strony zbudowały swoją pozycję tak szybko ją straciły spadając na bardzo dalekie miejsca bądź w ogóle zostały usunięte z wyszukiwarki. Wprowadzone zmiany przez Google musiały doprowadzić do tego, że zmieniło się również podejście do tego jak realizuje się pozycjonowanie. Droga na skróty nie była już możliwa, dlatego trzeba było wrócić do pierwotnych czystych form pozycjonowania.

Jak powinny wyglądać działania SEO? Wyszukiwarka Google przede wszystkim opiera się na tym, by dostarczać klientom ciekawe informację na temat stron, które mogą ich zainteresować. Strony te, gdy będą spełniać określone warunki mają trafiać na wysokie pozycje w wyszukiwarkach. Działania SEO można podzielić na dwa rodzaje:

1. Działania prowadzone w ramach witryny

-poprawa meta tagów -

umieszczenie w treści słów kluczowych

- umieszczenie w tekstach nagłówków

- przygotowywanie adresów URL w przyjaznej formie

- przygotowywanie opisów zdjęć

- dodatkowe wewnętrze formy linkowania

2. Działania, które podejmuje się poza pozycjonowaną stroną, która przede wszystkim opierają się na budowaniu linków.

Jest to najtrudniejsze zadanie w zakresie działań SEO. Chodzi o to, by w jak największej ilości miejsc pozostawić swój link zewnętrzny. Zdobywanie linków będzie możliwe przez takie działania jak tworzenie wartościowych tekstów na strony, przygotowywanie profili na portalach społecznościowych, przygotowywanie stron o zapleczowym charakterze. Jeśli przygotuje się dla swojej strony dobrą strategię linkowania można liczyć na to, że będzie ona przynosić rzeczywiste efekty i uda się budować wysoką pozycję w wyszukiwarce.

linkowanie stron wwwGdy chce się osiągać możliwie najlepsze efekty działań SEO nie powinniśmy opierać się tylko na promowaniu strony. Należy dodatkowo zwrócić uwagę na dużą rolę jaką obecnie odgrywa SEO PR. Jest to dodatkowe tworzenie takich treści, które będą wartościowe dla użytkownika i tym samym będą stawiały firmę, która się pozycjonuje w roli ekspertów. Jeśli nie ma się odpowiedniej wiedzy w tym zakresie warto decydować się na pomoc specjalistycznych agencji, które zajmują się realizowaniem takich właśnie usług.