Dobre praktyki, które ułatwiają pozycjonowanie

sposoby pozycjonowaniaCzy zakończone sukcesem pozycjonowanie jest możliwe jedynie wtedy, gdy balansujemy na granicy prawa i staramy się ukryć przed innymi, że nie jesteśmy do końca uczciwi? Na szczęście, nie jest to prawda. Istnieje za to lista dobrych praktyk, które warto mieć na uwadze, są nam bowiem w stanie zagwarantować ostateczny sukces, a co za tym idzie również satysfakcję. Jedna z najważniejszych zasad jest też jedną z zasad najbardziej oczywistych i dotyczy tworzenia treści nie tylko oryginalnych, ale również wartościowych. Okazuje się jednak, że warto ją przypominać, nie każdy zdaje sobie bowiem sprawę z tego, że jednym z największych wrogów stron www jest właśnie brak oryginalności. Google ma coraz większe doświadczenie w demaskowaniu plagiatorów i radzi sobie z tym coraz lepiej, jeśli więc myślimy o przepisywaniu Wikipedii albo o pobieraniu treści z innych serwisów, najlepiej jak najszybciej zrezygnować z takiego zamiaru.

Konieczne jest stawianie na oryginalność, wtedy bowiem promowanie strony w Google nie będzie wcale wymagało ani posiadania działu marketingu, ani gromadzenia imponującego budżetu. Druga z cennych zasad mówi o tym, aby nie bać się materiałów multimedialnych, okazuje się bowiem, że Google już od jakiegoś czasu promuje je w wynikach wyszukiwania. Najbardziej wartościowe są te, które pochodzą z serwisu YouTube, nie powinniśmy bowiem zapominać o tym, że Google jest jego właścicielem. W Polsce z serwisu tego korzysta miesięcznie ponad piętnaście milionów osób, jeśli więc mamy możliwość pozyskać te osoby dla naszego serwisu, nie powinniśmy jej marnować. Popularnością cieszy się zresztą spora grupa materiałów. Można przygotowywać zarówno filmy typu show-how, jak i nagrania szkoleń, internauci nie stronią jednak również od ciekawych prelekcji.

dobre pozycjonowanieJeśli chcemy zaistnieć w wyszukiwarkach powinniśmy też promować te tematy, które są rzeczywiście interesujące. Jeśli zajmujemy się działem niszowym istnieje ryzyko, że publikowane przez nas treści nikogo lub niemal nikogo nie zainteresują. Pamiętajmy też, jak duże znaczenie ma format treści, internauci lubią bowiem treści przejrzyste z nazwami i opisami zdjęć i linkowaniem wewnętrznym. Warto się o to zatroszczyć również po to, aby ułatwić życie robotom wyszukiwarek, ich wizyty są bowiem wyjątkowo cenne z naszego punktu widzenia. Google ceni sobie również polecanie treści, linkowanie pomiędzy serwisami jest więc czynnikiem, który ma duże znaczenie dla pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Należy jednak pamiętać i o tym, że Google nie jest dziś tak bezkrytyczne, jak kiedyś, już od trzech lat skutecznie wyłapuje więc serwisy, które pozycjonują się w sposób sztuczny pozwalając sobie na działania takie, jak sprzedaż linków.