Nowa rola Content Marketingu

content w seoContent Marketing stał się w ostatnim czasie solidnym filarem SEO. Spowodowane jest to faktem, że ten rodzaj marketingu zyskał ostatnio nową funkcję. Oprócz podstawowego zadania, jakim jest tworzenie wartościowych treści, Content Marketing musiał stać się atrakcyjny dla wyszukiwarek, w szczególności oczywiście dla Google.

Google walczy z niską jakością

Bardzo słynne jest stwierdzenie Content is the king. Okazuje się, ze jest nie tylko słynne, ale także coraz bardziej zgodne z rzeczywistością. Każdy ekspert tej branży, wie o tym, że Google na pierwszych miejscach umieszcza te strony, które w jej mniemaniu są atrakcyjne. Kilka lat temu wystarczyło tworzenie dużo contentu, bez konieczności zadbania o jakość. Dziś Google walczy już z tym zjawiskiem i sztuczne stosowanie słów kluczowych, powielanie treści, a także tworzenie niewartościowego contentu powoduje spadek w wyszukiwarce. Podsumowując można powiedzieć, że im lepsza jakość tym lepsza pozycja.

Content ramię w ramię z SEO

budowanie contentuOryginalny content stał się podstawą walki o pozycję w Google. Właśnie to jest podstawą takiej popularności blogów czy artykułów na portalach – to powoduje podnoszenie pozycji w wartościowy sposób. Takie publikacje są korzystne dla klientów, ponieważ przedstawiają wartościową treść, ale równocześnie są ważne dla wyszukiwarki, które premiuje takie treści. Kluczem jest więc odpowiedzieć na pytanie czego poszukują internauci i dać im na ich poszukiwania rzetelną odpowiedź. Nie zapominajmy także o formatowaniu treści. Ważne, aby to co mamy do powiedzenia także ładnie ją „sprzedać”. Stworzenie dobrej treści i wartościowego contentu, który będzie atrakcyjny zarówno dla odbiorcy jak i wyszukiwarki, jest zadaniem trudnym, ponieważ składa się na to szereg przeróżnych zabiegów. Wymagają one przyjęcia odpowiedniej strategii oraz nieustannego zaangażowania. Nierealne jest zbudowanie dobrej pozycji w ciągu jednego dnia. Z tego względu warto skorzystać z pomocy specjalisty, który jest najbardziej zorientowany w mechanizmach rządzących wyszukiwarką. Dodatkowo ma odpowiednie doświadczenie w budowaniu wartościowego contentu. A przecież właśnie przyjmowanie odpowiedniej i atrakcyjnej treści jest kluczowe w procesie budowania wysokiej pozycji.