CO robić z COntentem?

content marketingPoprzez skuteczny content marketing należy rozumieć jednocześnie tworzenie treści, które będą miały wartościowy charakter oraz zarządzanie nimi w taki sposób, że uda się trafić do szerokiego grona potencjalnych klientów. Można zauważyć obecnie kilka charakterystycznych trendów. W przypadku content marketing największą uwagę skupia się obecnie na media społecznosciowe. Za nimi pojawiają się eksperckie portale internetowe. Dużym zainteresowaniem cieszą się również dobre blogi, case studies oraz newslettery, które plasują się procentowo na trzeciej pozycji. Poza tekstowymi metodami sprawdzają się webcasty oraz e-video, które umieszcza się w różnych serwisach z produktami do sprzedaży. Podobnie content marketing zaczyna również funkcjonować w naszym kraju.

CO można zyskać? content marketing to element, który może przynieść bardzo wiele korzyści na licznych płaszczyznach i odpowiada na potrzeby różnych firm. Przy pomocy content marketingu można:

• Powiększyć ilość odwiedzin na własnej stronie, gdyż użytkownicy będą wchodzić aby zapoznać się z ciekawymi treściami

• Powiększyć grono potencjalnych konsumentów dla swojej firmy i poprawić obecność w mediach społecznościowych

• Przez media społecznościowe zyskujemy kontakt z klientami i można szybko uzyskiwać od nich wiele informacji

• Budujemy pozycję swojej strony w Google, gdyż algorytm będzie dobrze oceniał taką stronę, jako wartościową.

• Budujemy informacyjną ścieżkę w sieci, a tym samym użytkownicy z różnych stron będą trafiali właśnie na naszą witrynę.

• Tworzymy swoją markę jako eksperta w jakiejś dziecinie, na temat której będziemy się wypowiadać na swojej stronie

• Zyskujemy dużą bazę potencjalnych klientów, którzy zdecydują się subskrybować newsletter.

• Poprawiamy internetową sprzedaż, gdyż inni rekomendując naszą firmę będą działać na korzyść naszego przedsiębiorstwa i sprawią, że inni sięgną po naszą ofertę.

• Budujemy grupę lojalnych klientów, dla których treści, które przekazujemy są rzeczywiście istotne i chętnie z nich korzystają.

• Możemy wpływać również na opinię konsumentów do tematu, w którym działamy jako firma.

wartościowe treści na stronie wwwCharakterystyczna obecnie elastyczność, która pojawia się jeśli chodzi o content marketing sprawia, że ma on również wiele cech, które sprawiają, że określa się go jako nowoczesny public relations. Obecnie media społecznosciowe biją na głowę media tradycyjne i to również buduje siłę content. Przy tym content marketing będzie szedł również równo w parze z marketingiem interaktywnym, gdyż wszystkie działania podejmowane są właśnie w sieci. Dzięki content marketingowi marka ma zdecydowanie większe możliwości, by poradzić sobie na rynku, w którym media tradycyjne tracą na popularności i wypracowuje się mocno inne formy działania.